Kapat
Genel 34 views 0

Facebook Nasıl Ayrılacak?

Facebook Açılan Davalar Nedeniyle İnstagram Whatsapp Ve Facebook Olmak Üzere 3 Bölüme Ayrılmak Zorunda Kalacak .

Çarşamba günü, Federal Ticaret Komisyonu , şirketin sosyal medya tekelini sürdürmek için yasadışı rekabete aykırı davranışlarda bulunduğunu iddia ederek Facebook aleyhine dava açtı . 46 eyaletteki başsavcılar, DC ve FTC ile birlikte bir soruşturma yürüten bir koalisyon olan Guam, benzer antitröst iddiaları için ayrı bir dava açtı. FTC kısmen Facebook’u 2012’de 1 milyar dolara satın aldığı yan kuruluşları Instagram’ı ve 2014’te 19 milyar dolara satın aldığı WhatsApp’ı ayırmaya zorlamak istiyor. Dava muhtemelen yıllarca tartışılacak ve Facebook’un gerçekten dağılmak zorunda kalacağı kaçınılmaz bir sonuç olmaktan uzak. Ancak FTC nihayetinde başarılı olursa, Facebook kendisini Instagram ve WhatsApp’tan nasıl ayıracak?

Görev basit olmayacak. Instagram ve WhatsApp, satın alındıklarından bu yana önemli ölçüde büyüdü ve nerede bitip Facebook’un başladığının belirlenmesinin zor olabileceği noktaya kadar, ebeveynlerinin teknik altyapısına giderek daha fazla bağımlı hale geldi. CEO Mark Zuckerberg’in 2019’da Facebook’un temel sosyal ağının altında yatan sistemleri Messenger, Instagram ve WhatsApp ile birleştirmek için bir girişime öncelik vermeye başladığı bildirildi . Bu hareket, Zuckerberg’e şirketinin çeşitli bileşenleri üzerinde daha fazla kontrol sağlayacak, kullanıcıları Facebook ekosistemiyle meşgul edecek ve bu bileşenleri birbirinden ayırmayı zorlaştıracaktı. Facebook o zamandan beri Instagram kullanıcılarının Messenger aracılığıyla iletişim kurmasına izin verdi ve bir sanal merkez oluşturdu. insanların ayarları değiştirebileceği ve platformlar arasında gönderi oluşturabileceği.

Bir mahkemenin Facebook’un yan kuruluşlarını elden çıkarması gerektiğine karar vermesi durumunda, bunun nasıl yapılacağına dair kalan birçok soru olacaktır. Bu sorular büyük olasılıkla Instagram ve WhatsApp’ın Facebook’a karşı rekabet edebilecek karlı, bağımsız kuruluşlar olarak nasıl hayatta kalabileceklerini anlamanın mahkemeye kalacağı bir duruşma yılında çözülecektir. “Bir şirketi öylece kesip ‘Tek başınasın’ diyemezsin. Şu anda Cornell Hukuk Fakültesi’nde öğretmenlik yapan Adalet Bakanlığı’nın antitröst bölümünün eski bir üyesi olan George Hay, yaşayabilmeleri için ihtiyaç duydukları her şeyin verilmesi gerekecek ”diyor. “Instagram’ın bir yıl sonra göbek atmasını istemezsin.”

Facebook’un bileşen işletmelerinin birleştirilmesinin, ayrılmayı daha da zorlaştıracağı kesin, ancak her şeyi tamamen çözmenin değip gelmeyeceği açık değil. New America’s Open Technology Institute’un kıdemli danışmanı ve politika teknolojisi uzmanı Ross Schulman, “Şimdiye kadar kulağa benzeyen şey, daha çok hizmetler arasında birlikte çalışabilirliği mümkün kılmaya odaklanmış olmasıdır” diyor. “Facebook ve Instagram’ın ayrı hizmetler olması gerektiğini söylesek bile bu, birlikte çalışabilirliği kapatmak isteyeceğimiz anlamına gelmez. Birlikte çalışabilirlik, internetin temel bir yönüdür ve mutlaka rekabete aykırı bir şey değildir. ” Antitröst uzmanları aslında birlikte çalışabilirliği teşvik ettiler çünkü kullanıcıların tek bir baskın olana güvenmek yerine farklı platformlar arasında daha kolay geçiş yapmasına izin veriyor.

İlgili tüm tarafların dikkate alması gereken diğer konulardan biri, Facebook’un ekonomik motoru olan reklamcılık sistemini bölmenin en iyi yolunun ne olduğudur. Şirketin web’deki kullanıcı davranışını izlemesi, mesajlarını Facebook platformlarında hedefleyen reklamverenlere değerli bilgiler sağlar. Public Knowledge rekabet politikası direktörü Charlotte Slaiman, “[Facebook] internet üzerindeki web siteleriyle ve telefonlarımızdaki uygulamalarla ve çeşitli veri kaynaklarıyla ilişkileri kullanıyor” diyor. “Instagram’dan ayrılacak olsaydık, karlı olabilmeleri için o arka uç reklam platformunun hangi parçalarının Instagram tarafından da erişilebilir olması gerektiğini düşünmeniz gerekir.” WhatsApp, şu anda karlı değil, ancak Facebook onu ticaret ortaklıkları ile bir para kazandırıcı yapmaya çalışıyor.

Kullanıcı verileri, Facebook ekosisteminin insanlara yönelik reklamları hedefleme konusundaki akut kabiliyetinin önemli bir bileşenidir ve FTC yoluna girerse, bir mahkemenin her şirketin bu verilere ne tür bir erişim sağlayacağına karar vermesi gerekecektir. Carnegie Mellon Üniversitesi’nde dijital medya ve pazarlama profesörü olan Ari Lightman’a göre, bunu bölme süreci son derece zor olabilir. Lightman, “Mahkemenin ‘Kendinizi elden çıkarmalısınız ve WhatsApp kullanıcıları veya Instagram kullanıcıları üzerinde topladığınız her bir veri parçasının artık belirsizliğin giderilmesi gerektiğini söylemesi talihsiz olur’ ‘dedi. “Bu, bir kuruluş için inanılmaz derecede pahalı olurdu. Facebook için inanılmaz derecede zor ve dezavantajlı olacaktır. Bunu bir şart olarak görmüyorum ama asla bilemezsin. ” Slaiman, böyle bir toptan bölünmeye bir alternatif, diyor,

Instagram ve WhatsApp, Facebook’un, edinicilerinden potansiyel olarak ayrılmayı zorlaştıran önemli dijital altyapısına da güvenmeye başladı. Örneğin Instagram büyük ölçüde bağımlıFacebook’un nefret söylemini ve terör propagandasını tespit eden otomatik denetim sistemlerinde. Instagram sonunda kendi denetim araçlarını oluşturmak zorunda kalabilir. Facebook’un, yeni varlıkların kendi başlarına hayatta kalabilmelerini sağlamak için bu kaynakları sağlamaya devam etmesi gerekebilir; bu, sonuçta, belki de belirli teknolojileri lisanslayarak, nihayetinde onunla rekabet etmesi beklenen yan ürünleri desteklemesi gerektiği anlamına gelir. Ancak bu dinamik emsalsiz değil. Hay, “Telefon işinde biraz var,” diyor. “1996 Telekomünikasyon Yasası uyarınca, yerel bir telefon şirketi kurmak istersem, yerel görevli benimle işbirliği yapmak zorundadır.” Verizon’un ve diğer büyük telekom şirketlerinin altyapılarını kullanan bir dizi üçüncü taraf tedarikçi vardır,

Facebook’un yıllar içinde Instagram ve WhatsApp entegrasyonu, üç işletmenin iş gücünün giderek daha iç içe olduğu anlamına geliyor. Bu, potansiyel bir bölünmede kimin nereye gideceğine karar vermeyi daha zor hale getirecek, ancak FTC’nin bu tür şeylerle, özellikle de birleşme incelemelerinden, tecrübesi var. Slaiman, düzenleyicilerin genellikle bir organizasyon şeması oluşturacağını ve çeşitli iş fonksiyonlarından hangi çalışanların sorumlu olduğunu belirlemeye çalışacağını belirtiyor. Bunu yaparken, takımın hangi bölümlerinin ayrılan varlığa gitmesi gerektiğine ve hangisinin kalması gerektiğine karar verebilirler. Karmaşık bir faktör, bazı çalışanların Facebook’ta kalmak isteyebilmesi ve onları Instagram veya WhatsApp’ta kalmaya tam olarak zorlayamamanızdır. Hay, düzenleyicilerin Facebook’un onları geri almaması konusunda ısrar edebileceğini söylüyor.

Emrah Avcı {Emrah Avcı}

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir